Geloven in Apeldoorn

De Fontein

De Fontein is een missionaire geloofsgemeenschap, makkelijk te vinden voor mensen die weinig of niets met de kerk of het geloof hebben. Dit zie je terug in de gastvrije sfeer van onze kerkdiensten en hoe we ons met hart en ziel inzetten voor de bloei van onze stad.

Samen zijn maakt het leven rijker

We leren je graag kennen!

De Fontein is een betrokken geloofsgemeenschap in Apeldoorn. Onze kerkdiensten op zondag zijn belangrijk, maar we zetten ons ook graag in voor de maatschappij. Zo willen we dienstbaar zijn aan jou.

Samen willen we ontdekken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Want samen zijn maakt het leven rijker.

Ons grote voorbeeld is Jezus. We willen samen met jou in Zijn voetspoor treden. Jezus stond klaar voor mensen die weten dat ze het alleen niet redden. We leren je graag kennen om samen op weg te gaan. Schroom niet om contact op te nemen. Je bent van harte welkom op zondag, tijdens de kerkdienst. We verplichten je tot niets. We willen jou als mens ontmoeten.

Hier gaan we voor:

Geloven

Als christenen willen we gehoorzaam zijn aan de Bijbel, het Woord van God. We leven vanuit het evangelie van Jezus’ dood en opstanding en willen dat evangelie uitdragen in onze omgeving. We staan open voor de vervulling, leiding en gaven van de Heilige Geest.

Verbinden

We zoeken verbinding met mensen. We zijn een brede geloofsgemeenschap voor mensen die zich verbonden voelen door een persoonlijk geloof in Jezus Christus, maar ook voor degenen die op zoek zijn naar zingeving. Bij ons ben je welkom, ongeacht waar je staat in je geloofsreis.

Luisteren

We hebben een open oor voor iedereen die in verbinding komt met onze geloofsgemeenschap. We luisteren naar je en waar mogelijk willen we je met raad en daad bijstaan. Het maakt niet uit of je betrokken bent bij een kerk of niet, iedereen is welkom.

Apeldoorn

Onze geloofsgemeenschap heeft oog en hart voor de hele Apeldoornse samenleving. We willen ons dienstbaar opstellen naar iedere Apeldoorner die op onze weg komt. We hebben dus ook jou op het oog. Samen kunnen we de wereld een beetje mooier maken.

herma-apeldoorn-fontein

"Op deze plek voel ik me gewoon even thuis en relaxt"

In deze kerk voel ik me echt thuis en ontspannen. Het is een plek waar ik even kan ontsnappen aan de drukte van het dagelijks leven. Hier vind ik de rust en vrede die ik nodig heb.

Kerk met Stip

Zoek je een maatje?

De Fontein is Kerk met Stip. Dit betekent dat we om willen zien naar kwetsbare mensen. We komen graag een kopje koffie drinken en dan te bespreken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Nieuws

Ochtenddienst

Midden in de zomer………… Komende zondag 28 juli hoop ik als jullie hulpdominee (zo heb ik me eerder maar bij jullie geïntroduceerd ) weer in

Lees meer >

Veelgestelde vragen

Bekijk hier de veel gestelde vragen. Heb je vragen die niet hieronder staan? Mail naar info@defonteinapeldoorn.nl.

Op zondagochtend begint de dienst om 10.00 uur. De avondbijeenkomsten, die incidenteel worden gehouden, beginnen over het algemeen om 19.00 uur. Hou de agenda in de gaten voor precieze tijden.

Voor kinderen vanaf 5 tot 12 jaar is er kindernevendienst. De kinderen gaan tijdens de dienst naar hun eigen ruimte. Daar horen zij het Bijbelverhaal op hun eigen niveau. Onder de collecte komen zij weer terug. Er is ook oppas voor de kinderen van 0 tot 4 jaar.

Nee hoor, je bent niet verplicht je aan te melden als lid. Kijk en beleef de diensten op zondag. Als jij eraan toe bent, kun je je aanmelden.

Het is fijn als je een Bijbel hebt. Als je deze niet hebt, is het ook geen probleem. Alle Bijbelteksten worden via de Beamer op een scherm vertoond. Dat geldt ook voor de liederen.

Nee, De Fontein valt onder de Protestantse Gemeente Apeldoorn (PKN).

Ja hoor, je hoeft niets te betalen. Wel collecteren we twee keer in de dienst. De eerste collecte is bestemd voor diaconale projecten. Dit zijn projecten om mensen in kwetsbare situaties te ondersteunen. Het doel kan in Nederland zijn, maar ook daarbuiten. De tweede collect is vaak voor de eigen gemeente. Daar wordt bijvoorbeeld de huur van het kerkgebouw van betaald. Maar ook bijvoorbeeld de koffie/thee. Uiteraard ben je niet verplicht aan deze collecten bij te dragen. We collecteren met emmertjes, maar geef dit gerust door, zonder er wat in te doen.

Dat is geen enkel probleem. De activiteiten die we organiseren zijn voor iedereen, ongeacht of je lid ben van onze geloofsgemeenschap of niet.

We zijn altijd bereid om een gesprek met je aan te gaan. Stuur een e-mail naar info@defonteinapeldoorn.nl en we nemen dan z.s.m. contact met je op.

Zin in gezelschap op zondag?

Drink met ons na de ochtenddienst een kop koffie/thee in het Fonteincafé. Na de dienst is er ook altijd een gebedsteam aanwezig om met je te bidden.